fredag 10. desember 2021

Winsor&Newton vannløselige oljefarger

Det blir bare et kort innlegg denne gangen. Men, kanskje likevel, til glede for noen? 

Den 16. mars 2016, skrev jeg et innlegg om "Cobra Study" og "Cobra Artist", som jeg var meget fornøyd med.

Men, tida går og (kunst)verden endres. Så også oljefarger. Nå har jeg funnet noen andre vannløselige oljefarger, som jeg (om mulig) liker enda bedre. Farger fra ærverdige Winsor@Newton - "Artisan Oljefarger". Disse er også vannløselige. Ikke spør meg hvordan de får det til, for vann og olje går jo ikke vanligvis så godt sammen!?

Disse vannløselige oljefargene finnes bare i en, profesjonell, variant. Noe dyrere enn Cobra "Study" (skoleversjonen), men rimeligere enn "Cobra Artist" (proffversjonen). Og "Artisan" er også tilgjengelig hos flere forhandlere. BRA!

"Artisan" blir nok mine faste følgesvenner på f.eks campingen, i midt eminente "french easel"- et feltstaffeli med innebygd maleboks, som sammenslått blir en skulder koffert.


Hjemme kommer jeg nok til å fortsatt bruke tradisjonelle oljefarger, men "Artisan" vil fungere helt profft, når man er avhengig av kortere tørketid. F.eks på campingen, eller når man maler "plein air" - ute i i landskapet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar