onsdag 16. mars 2016

Hendig tips: Online malekurs

Er du en av de som kunne tenke deg å lære å tegne og male, men ikke helt vet hvor du skal begynne?
Kanskje et online malekurs kunne vært noe for deg? Mitt valg i så måte er internettsida: arttutor.com. Her har du haugevis av valgmuligheter inne Oljemaleri, Akrylmaleri, Akvarell, Tegning, Pastell osv. osv.
Sjøl har jeg hengt med et års tid, og må si at jeg synes at mine ferdigheter har bedret seg betraktelig. All undervisning består av mange forskjellige og dyktige lærere innenfor sine fagområder som underviser deg via videosnutter, som tar deg fra begynnelse til slutt i et bilde. Det føles faktisk som om du har personlige lærere innenfor de forskjellige kunstformer. Her er det et vell å ta av! Uansett hvor i bildekunsten din hovedinteresse befinner seg.....
Hva koster så denne moroa?
Du har tre alternativer:
Månedlig betaling: ca kr. 130,-,  6 måneders betaling: ca kr. 630,- og årlig betaling: ca kr. 1100,- (alle priser er pr: 16.03.2016).
For disse prisene får du også muligheten til, nærmest ubegrenset, å laste opp dine egne bilder for ros og ris. Og, for å kunne kommentere andres bilder. Mao her får du mye for pengene!
Du kan si opp dine studier når som helst.
Årlig betaling tilsvarer ca. 1/16 av hva du må betale for et semester hos f.eks Kunstfagskolen i Bærum.
Sjekk ut: arttutor.com og kos deg med dette....
En annen mulighet, er å kjøpe Walter Foster Publications bøker til en rimelig penge og begynne med selvstudier. De utgir et vell av hefter/bøker, i alle typer billedkunst. Disse heftene/bøkene har jeg kjøpt mange av, og de er både intuitive og lærerike! Sjekk disse på sidene til tegne.no:
http://www.tegne.no/Hefter_WF og http://www.tegne.no/B%C3%B8ker_WF.
Her kan du finne hefter/bøker for en hver smak!

For å lære å male i olje, vil jeg spesiellt anbefale denne:

Denne har jeg selv hatt mye glede av! Her finner du det meste av både teori og praksis i forhold til perspektiv, fargelære, fargeblanding og mye mer.....
Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar